TOP narzędzia dla prawnika i kancelarii – subiektywna opinia

Cześć!

Z tej strony Arkadiusz Szczudło, ⅓ legal room trio. Dzisiaj przychodzę do Was z listą narzędzi z których korzystam na co dzień do zarządzania zespołem i projektami w kancelarii – a także do komunikacji z klientami.

Dostejmy w różnego rodzaj usocjalach pytania, a z czego korzystasz? W czym wysyłasz pliki klientom? Jak się z nimi kontaktujesz? 

Sam lubię tego typu zestawienia więc myślę, że znajdzie się również grono zainteresowanych wśród naszej społeczności legal room. Ostatnio staram się minimalizować ilość narzędzi z których korzystam, stąd poniższa lista jest zdecydowanie krótsza od tej, którą wysłałbym Wam rok temu. 

 

Googe Docs i Microsoft OneDrive – korzystam z tych narzędzi w celu przekazywania live dokumentów klientom a także do wewnętrznej kancelaryjnej wymiany zdań i poprawek w ramach dokumentów, które tworzymy dla klientów. Nie raz zdarzyło się, że taki kontakt z innymi prawnikami był znacznie szybszy aniżeli korzystanie z maila, o czym poniżej. 

Microsoft OneDrive – dodatkowo polecam do prowadzenia do zbioru wzorów dokumentów, czy prowadzenia dokumentacji klientów. Działa tutaj wszystko podobnie jak popularny Google Docs, z tym, że interfejs i możliwości są bardziej rozbudowane – podobne do tradycyjnego MS Office.

Safari i Chrome – na co dzień Safari, jednakże w pewnych sytuacjach, szczególnie przy wdrożeniach RODO i badaniu cookies klientów, korzystam z narzędzi programistycznych dostępnych w Chrome. Dodatkowo w ramach Chrome dostępny jest szereg narzędzi np. do robienia screenów całych stron internetowych, co pozwala na szybkie przygotowywanie załączników do wezwań 😉 

UniOffice – system do zarządzania projektami, klientami i współpracownikami. Pozwala na prowadzenie systemu rozliczeniowego dla klientów a także sprawdzanie rentowności klientów i współpracowników, szczególnie, gdy prowadzony jest systematycznie. 

Spark – oprogramowanie do prowadzenia korespondencji mailowej. 

ASANA – nieodłączny kalendarz z którym zaprzyjaźniłem się ponad rok temu. Wcześniej korzystałem z Google Calendar przez lata, jednakże ASANA skradła moje serce. Mamy oczywiście możliwość tworzenia tutaj również różnego rodzaju ścieżek kontaktu z klientem, czy dodatkowych informacji. 

Evernote – narzędzie do robienia notatek i zapisywania ważnych informacji. Część funkcji przeniosłem już do ASANY jak np. baza pomysłów na nowe treści edukacyjne, czy szablony odpowiedzi do klientów, w tym różnego rodzaju instrukcji, jednakże Evernote chociażb yz sentymentu dalej posiadam i zdarza mi się z niego korzystać. 

SEMStorm – narzędzie do badania słów kluczowych, czy popularności danego tematu. Szczególnie, gdy prowadzimy bloga, chociaż przyda się każdemu twórcy internetowemu. 

Brand24 – jak wyżej, z tym, że dodatkowo możemy ustawić alerty na wybrane słowa kluczowe, gdyby np. pojawiła się wzmianka o Tobie, gdzieś w internecie. 

iMovie – bezpłatne narzędzie do montażu wideo, których widzieliście już pewnie masę w moich kanałach. Korzystam z niego także, gdy montuję podcast, czy inne ścieżki audio. Filmy na TikToku również montuję tego typu narzędziach.

Facebook, TikTok, Instagram, Linkedin i inne – myślę, że nie muszę ich przedstawiać. Komunikacja z klientem i marketing usług prawniczych. 

FiLMiC Pro na iOS – narzędzie mocno poszerzające funkcjonalności zwykłego aparatu w komórce. Warto z niego korzystać, jeżeli nagrywasz komórką, możesz wtedy zmienić prawie każde ustawienie, tak jakbyś korzystał z funkcji M w swoim tradycyjnym aparacie. 

CANVA – znasz, prawda? Albo na pewno o nim słyszałeś. Canva to narzędzie do szybkiego tworzenia grafik do social mediów i nie tylko. Jeżeli opracujesz tutaj swój własny layout i zestaw kolorów, jesteś w stanie bardzo szybko zastosować go do każdego rodzaju grafiki.

Signal/Telegram – część potencjalnych/klientów, szczególnie blockchainowych ceni sobie komunikację przez inne narzędzia niż mail, czy whatsapp, stąd również konieczność ich stosowania.

Audacity – oprogramowanie do nagrywania ścieżki audio. Narzędzie szczególnie wykorzystywane przy nagrywaniu Legal Room Podcast i wywiadów dla Was. 

EasyDigitalDownloads lub WooCommerce – narzędzia dostępne w ramach stron internetowych stawianych na WordPressie. Te dwie “wtyczki” pozwalają na prowadzenie sprzedaży dokumentów poprzez tradycyjny sklep internetowy. W połączeniu z ogólnodostępnymi systemami płatniczymi, czy fakturowymi, pozwalają na wykonanie pełnej automatyzacji. 

GetResponse – polskie narzędzie do prowadzenia mailingu i newslettera. 

 

Jak widzicie, korzystam z narzędzi, które są ogólnodostępne dla każdego. Nie są to skomplikowane narzędzia ale stosowane na co dzień w odpowiedni sposób, bardzo mocno potrafią usprawnić pracę w kancelarii. 

Dzięki za uwagę i do usłyszenia!

Arkadiusz Szczudło

 

Pamiętajcie aby zapisać się na nasze wrześniowe wyzwanie dla prawników. Więcej szczegółów i możliwość zapisania się znajdziecie pod linkiem: https://legalroom.pl/wyzwanie/

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *