Skąd brać pomysły na artykuły, wideo lub inne treści do publikacji?

Cześć!

Z tej strony Arkadiusz Szczudło, 1/3 Legal Room 🙂

W tym tygodniu przygotowuję dla Was tekst do SHORTS ale nie mam konkretnego pomysłu, co mógłbym Wam jeszcze powiedzieć – poza tym co mamy już w kursie online oraz poza tym, co już mówiliśmy podczas nagrywania podcastów, czy webinarów.

Myślę, że z takim problemem mierzy się spora część twórców internetowych, również prawników.

Może to też kwestia okresu w którym teraz jestem, wakacje, urlop, remont mieszkania. Może tak być. Zawsze znajdą się rozpraszacze, prawda? 

Mam napisać dla Was tekst edukacyjny, pokazać Wam coś czego możecie nie wiedzieć.

Dla samego siebie tematy edukacyjne mam zawsze gotowe na rok z góry, część jest już rozpisana, część nie. Czasami są to wideo, czasami proste karuzele, czy innego rodzaju grafiki. 

Ten problem właśnie, problem ze znalezieniem odpowiedniej treści to coś o czym warto porozmawiać. Jak znaleźć ten idealny temat aby zachęcić Was do jego przeczytania w całości. 

Jak widzicie, tematy czasami przychodzą same – możecie zapytać klienta o to czego chciałby się dowiedzieć, możecie zapytać swoją społeczność. Możecie też szukać idealnego tematu w tym co Was otacza. To ostatnie idealnie pasuje teraz do mnie. 

Zbierzmy teraz sposoby jakie ja wykorzystuję na generowanie nowych treści. 

  1. może to być rozmowa z klientem,
  2. pytanie do własnej społeczności,
  3. zadanie pytania na grupie facebookowej branżowej w której jesteście mniej lub bardziej aktywni,
  4. możesz skorzystać z prostych narzędzi np. Google i wyszukać takie tematy, które się klikają a Ty jeszcze nic na ten temat nie napisałeś,
  5. możesz czytać branżowe gazety, magazyny i portale internetowe,
  6. możesz wykorzystać do tego BRAND24 albo SEMSTORM i sprawdzić, co się klika u innych,
  7. co ważne, co przyczyniło się u mnie do powstania tego tekstu, możesz skorzystać z okazji, wykorzystać ją na swoją korzyść. 

Wiem, że też często stoisz przed takim wyborem, mam nadzieję, że moja krótka historia pokaże Ci, że odnalezienie własnego tematu to nie jest taki duży problem, wystarczy do tego podejść schematycznie.

Co również ważne, spisuj każdy pomysł na artykuł, nie czekaj na dobrą okazję. Zbuduj sobie bazę tego o czym chcesz pisać, co chcesz przekazać swojej społeczności i potencjalnym klientom.

Pamiętaj, że przy zapisie do naszego Legal Room Newsletter otrzymasz PDF z pomysłami na nowe treści na bloga, czy social media, całkowicie bezpłatnie 🙂 https://legalroom.pl/newsletter/ 

Dzięki za uwagę i do usłyszenia!